Šodien ir 12. aprīlis. Mēs esam sagatavojuši jums svarīgākās ziņas vieglajā valodā. Tās ir viegli saprotamas ikvienam.
Pirmkārt, par laikapstākļiem. Pavasaris ir klāt! Šonedēļ Latvijā gaidāms silts laiks. Dažviet spīdēs saule, un temperatūra var sasniegt pat +15 grādus. Tomēr atcerieties, ka pavasaris mēdz būt mainīgs. Reizēm var uzlīt īss lietus. Tāpēc, dodoties ārā, paņemiet līdzi lietussargu vai vieglu jaku. Priecāsimies par siltajām dienām, bet būsim gatavi arī nelielām lietusgāzēm. Siltāks laiks nozīmē, ka daba mostas. Drīz ziedēs pirmie pavasara ziedi, un koki plauks.
Otrkārt, par pavasara darbiem. Daudzās pilsētās un pagastos cilvēki sāk sakopt savu apkārtni. Tiek rīkotas talkas. Talka ir pasākums, kurā cilvēki kopīgi strādā, lai padarītu savu pilsētu vai ciematu tīrāku un skaistāku. Šogad daudzas talkas notiks aprīļa beigās. Aicinām ikvienu piedalīties! Tā ir laba iespēja satikt kaimiņus un kopīgi paveikt ko labu. Informāciju par talkām var meklēt savas pašvaldības mājaslapā vai pie vietējiem aktīvistiem. Palīdzēsim Latvijai būt zaļai un tīrai!
Treškārt, par jauniem noteikumiem ceļu satiksmē. No 1. aprīļa ir stājušies spēkā jauni noteikumi, kas attiecas uz elektro skrejriteņiem. Tagad tiem, kas brauc ar elektro skrejriteņiem, ir jālieto ķivere. Tas ir jādara, ja braucējs ir jaunāks par 17 gadiem. Ķivere pasargā galvu, ja notiek kritiens. Tāpēc ir ļoti svarīgi to lietot. Braucot ar skrejriteni, atcerieties būt uzmanīgiem un ievērot ceļu satiksmes noteikumus. Brauksim droši un saudzēsim sevi un citus!
Ceturtkārt, par kultūru un atpūtu. Aprīlī notiek daudz interesantu pasākumu. Muzeji un bibliotēkas piedāvā īpašas programmas. Piemēram, Rīgā notiek dažādi koncerti un izstādes. Lieliska iespēja apmeklēt kādu no tiem brīvdienās. Skatieties informāciju par pasākumiem savas pilsētas kultūras namu mājaslapās. Atpūtīsimies un baudīsim pavasari!
Ceram, ka šīs ziņas jums bija noderīgas. Gaidiet nākamās ziņas vieglajā valodā jau pavisam drīz!